شیوه برگزاری برنامه لشگر فرشتگان

94/12/1

سومین دوره طرح لشکر فرشتگان، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مجاهدت و بازخوانی سهم بانوان در تحقق جهاد و بزرگداشت فرهنگ مقاومت (منطبق با الگوی تعالی دختران) برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سومین دوره طرح لشکر فرشتگان، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مجاهدت و بازخوانی سهم بانوان در تحقق جهاد، در دو سطح مدرسه ای و شهری برگزار می‌شود. 
طرح لشگر فرشتگان با هدف تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسئولیت نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در کلیه اعضاء انجمن اسلامی در پرتو دیدار و ارتباط با زنان مجاهد مسلمان، جریان‌سازی در محیط مدرسه و تقویت مهارتهای عملی مرتبط با انجام طرح در فعالان و مسئولان انجمن مدرسه، تصحیح و تکمیل شناخت توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مجاهدت و پایداری و کشف سهم زنان در تحقق جهاد و شناخت استعدادها و توانمندی‌های بانوان برگزار می‌شود.
این طرح دانش‌آموزی با معرفی الگوی مناسب برای بانوان امروز با استفاده از سبک زندگی مجاهدان، ایثارگران و شهدای زن و شناساندن اهمیت نقش و وظایف متنوعی که زنان در زمان دفاع مقدس عهده‌دار آن بوده‌اند؛ در دو سطح مدرسه‌ای و شهری برگزار می‌شود که در سطح مدرسه‌ای "سرگذشت‌پژوهی زن مجاهد مسلمان" عنوان فعالیت دانش‌آموزان است و در سطح شهری برگزاری یادواره شهری زن مجاهد مسلمان می‌باشد.
دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به دفاتر انجمن اسلامی مدرسه خود در قالب گروه‌های سرگذشت پژوهی به گردآوری اطلاعات، پیرامون سبک زندگی زن مجاهد مسلمان اقدام کنند و تا تاریخ 31/1/95، دفترچه‌های سرگذشت‌پژوهی را تکمیل و آن را به مربیان تحویل دهند. در مرحله بعدی طرح، دانش‌آموزان قرارگاه شهری با برگزاری یادواره‌های شهری به معرفی، تکریم و تجلیل زنان مجاهد مسلمان شهر خود اقدام می‌کنند. اتحادیه استانها در تاریخ 25/04/95 تمامی دفترچه‌های سرگذشت‌پژوهی و مستندات یادواره‌های شهری را به دفترمرکزی ارائه می‌دهند. پس از اتمام بررسی‌ها و داوری آثار در دفترمرکزی، گروه‌های برتر سرگذشت پژوه و اعضای برتر برگزار کننده یادواره در سطح استان‌ها، به کنگره ملی لشکر فرشتگان دعوت خواهند شد و از گروه‌های برتر ملی تقدیر به عمل خواهد آمد.
اقلام پشتیبان این طرح، شامل دفترچه‌های سرگذشت پژوهی (مختص گروه‌های سرگذشت پژوهی)، دفترچه‌های ثبت یادواره‌ی شهری (مختص دانش‌آموزان قرارگاه عملیات شهری)، نرم‌افزار لشکر فرشتگان (قابل استفاده برای عموم دانش‌آموزان)، پوستر سومین دوره لشکر فرشتگان (قابل استفاده در انجمن‌های اسلامی مدارس دخترانه) می‌باشد.
لازم به ذکر است به منظور اجرای بهینه طرح، پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان و مربیان از دو طریق آدرس اینترنتی Lashkar.Fereshtegan@gmail.com و ارتباط تلفنی با شماره 77636032 ـ 021 (روزهای یک‌شنبه و سه شنبه ـ ساعت 13 تا 14) امکان‌پذیر خواهد بود.